Tuesday, July 7, 2009

MADU OR ARAK!!!

Assalamualaikum sahabat-sahabat aku yg sedang berjuang dlm khidupan msing....

Ari nie,aku nk kgsi sdikit cerita tntang aku dan jugak pengalaman hidup aku. Sebenarnya aku pelik,kenapa manusia skrg dah buta??Mane prgi kbijaksaan mereka?Ke mana mghilang kewarasan mereka??

Perempuan,wanita,girl,female,ore tino,cewek,awek dan ape2 aje yg seerti dgnnya..bleh diumpamakan sbg accessories dlm hidup seorg insan yg bernama lelaki.Kat sini,aku just nk cakap tntang kita2 jer,maksud aku remaja lar.Sebelum,aku nk bawa kau org imagine satu kisah benar nie.Dulu,masa aku kat sekolah mnengah,aku knal lar seorg kkak nie,kwn kpd abg aku gak,pgang jwtan sbg exco trtinggi bdan pngawas.Dia pun boleh dikatakan tinggi gak r..huhuk2.yg tu sajer2 lar. Dgn kuasa Allah,lpas jer dia dpt result stpmnya,dia dpt smbung stdy kat sbuah universiti yg masyhur jgak lar kat malaysia dan boleh dikatakan sbuah unversiti peringkat Antarabangsa.Then,aku sndiri pun xsangka,yg aku akn mnjejakkan kaki k bumi UIAM nie.Gembira dan trharu gak dpt msuk sini.Satu hari tu kan,masa aku baru jer smpai dr klantan k stesen bas putra,KL...sbnarnya sdang tunggu abg aku ambik aku dr situ k cmpus aku lar..malas nk balik sndiri k campus.Lgpun,abg kan ada,klau xnak guna,maka x berguna lar dia..huhuk2...sorry2..lari tajuk...tiba,aku nmpak kkak td...WALAMAK!!!ngan balak kot...tp,mlangnya,trsrempak dgn aku,just buat do no..tp,aku tahu dia knal sape aku..huhuk2...then,lpas trserempak dgnnya buat kali prtama,sekali lg aku nmpak dia...org klantan kata"monggek ngan gewe"..huhuk2...mksudnya,dia naik moto lar,jd pmbonceng..huhuk2...motor EX or Honda 70 kalu x silap aku. Keje ape entah lar pakwe dia 2. Kakak 2 tarafnya budak U...mgkin krn CINTA...Cinta...Biarkan maruah tergadai,biarkan ibu bapa kecewa..Cinta,biarkan org kata apa...biarkan dia siapa...asalkan aku ada kasih syg..hahahahk2....

Sebelum aku habiskan coretan aku pd mlm nie.Aku nk ajak korang pikir dan imbas kembli ape yg korang dah saksikan sebelum nie. Aku sbnarnya pelik jgak,zman sekarang lelaki yg bukan taraf mahasiswa lbih laku drpada lelaki lpasan u,lelaki yg naik moto HONDA lebih laku drpd lelaki yg naik kereta HONDA,lelaki yg punyai maruah rendah lebih diingini drpd lelaki yg punyai maruah tinggi,lelaki yg boleh dikatan x HENSEM,lebih diperlukan drpd lelaki yg HeNSEM!!!tp,aku xhensem gak. huhuk!!!Tp,siapakah mereka yg selalunya mngingini lelaki2 seperti itu...hermmm...perempuan yg CANTIK,PUTIH kulitnya,MENAWAN matanya,CerDIK otaknya dlm akademik,tinggi MARUAH kelurganya..huhuk2...kesian dan mnyesal aku..x pikat dia org awl-awal..huhuk..gurau jer...

Aku yakin kenapa diorang nie,si lelaki-lelaki jalanan nie berjaya memikat PUTERI-PUTERI RAJA yg cantik tu..Ini kerana KATA-KATA mereka yg boleh dikatakan sebagai ARAK.Mampu membuatkan perempuan mabuk,terpinga-pinga,lupa jalan sebenar,lupa diri mereka dan lupa dunia mereka.Kenapa hal nie trjadi...ini kerana,mereka tidak perlu menghabiskan masa untuk menghafal formula fizik mahupun kimia,H2O,CO2 atau pape ajer yg berkaitan akademik,ape yg mereka prlukan ialah masa untuk mnyusun ayat-ayat manis mereka such as I LOVE U,I MISS U...dan sewaktu dengannya.Tp,sepatutnya,kata-kata indah yg disusun nie,mnjadi MADU kepada seorg prmpuan,tp kerana disalah guna,maka wajarlah ia digelar sebagai ARAK...

Marilah kita SAMA-SAMA renungkan agar fenomena ini bukan lg mnjadi perkara biasa.Ayuh jejaka macho,mainkan peranan anda..bukan untuk merosakkan pereampuan yg sedemikian,tp bntu mereka untuk berjlan pd lndasan yg betol....Xlama lg,takut jadi ISTERI kita lar...lpas kahwin,baru tau yg kita dah guna yg SECOND HAND punya...huhuk2..mnyesal x sudah lar..BAK KATA PEPATAH,SUDAH TERHANTUK,BARU TERGADAH!!!

No comments:

Post a Comment